Follow me& leave your blog's link at my twitter,ll follow u back :)

Monday 15 June 2015

ahlan wasahlan ya Ramadhan


selamat pagi..hari ni cuaca sdp sgt2..smpaikan terlajak tidur...smpaikn terlewat subuh...huhu..kasihan si gajah...andai manusia sndiri yg leka..terlajak tido..dikata subuh gajah....

jujurnya puasa tahun ini..mmg saat yg aku nanti2kan...yup..puasa pertama bergelar isteri..mungkin agak sukar..yelah..nk bgun awal..masakkn lauk sahur..lauk sahur pulak should be sedap2..yela..tekak pun masih tidur.. hehe..even time puasa sunat...dish yg wajib ada..ialah tomyam campur..n telur dadar..berselera husben makn.. ^__^

counting days...4 days to go...3 days...2 days.. hehe..bru2 ni aku ke perlis..sorng diri..demi thesis ms..ak gagahkn jugk..even journey yg memkn masa 12 hours.. n more... ak xhenti2 berdoa dlm bas..mungkin hnya berhnti berdoa bila trlelap.. ye lah..doa org yg musafir ini doanya makbul... allah itu sgt baik bukn? :)  
but i also prayed that diri ini selmt smpai..and nyawa ini masih dipinjmkan kerana aku nk sgt mnymbut rmadhn pertama ini dgn suami.. (doa2 yg lain itu rahsia..wink3)

ok lah.. pernh x baca buku nie? 


another book by PTS..oh..sememangnya me n my mom..peminat tegar PTS publisher..haha..y? penulisan dia sdp untk di baca dan agak santai.. buku2 lain pernh jugak bca..if ad yg sdp..ak akn habaq na.. 

ramadhn tahun ni..target nk beli buku ni..n nak habiskn baca bersama2 suami.. buku ni belom ad lg in my collection.. jum kite baca nak?  


ya..bahagia itu hnya ada pda Allah.. :) 


aku tahu..aku tidak sehebat aisyah..imanku tidak setebal dan sekukuh asiah,.. tudungku tidak selabuh tudung kamu... kata2ku mungkin tidak penting buat kamu... aku mungkin tidak sesabar rasullullah...

aku hnya hamba Allah..a plain n simple girl...yang semestinya juga seorng pendosa.. makanya...tolong doakan aku... andaikata kamu itu lebih baik dari aku..doakn aku..supaya aku mnjdi sperti kamu..

p/s: nnti dah khatam buku ni..aku share ye ap isinya.. 


0 comments: